
Київ 29.10 . 2004
Реформування охорони здоров'я - з чого і як починається?
Реформування охорони здоров'я в Україні є однією з найгостріших соціальних проблем. Котрий рік поспіль фахівці медичної сфери, економісти, політики дискутують з приводу того, що треба зробити, аби медичні послуги стали якісними та доступними, а праця лікаря високооплачуваною.
28 жовтня 2004 р. Міністерство охорони здоров'я України спільно з Проектами Європейського Союзу: "Фінансування та управління у сфері охорони здоров'я в Україні" та "Профілактичні та первинні заходи охорони здоров'я України, Києва та ряду областей" за інформаційної підтримки журналів "Нова медицина" та "Сімейний лікар+" провели засідання круглого столу на тему "Реформування охорони здоров'я: з чого і як починається?". Круглий стіл пройшов в рамках ХШ Міжнародної спеціалізованої виставки "Охорона здоров'я 2004".
Метою обговорення було з'ясувати стан просування реформи охорони здоров'я, об'єднати зусилля усіх, хто займається реформуванням у цій сфері та започаткувати конструктивну взаємодію різних міністерств і відомств для швидшого впровадження реформ у галузі охорони здоров'я.
Учасники засідання обмінялися думками щодо реформування охорони здоров'я. Представники Проекту ЄС "Фінансування та управління у сфері охорони здоров'я" розповіли про переваги обов'язкового державного соціального медичного страхування та поділилися міркуваннями як можна здійснювати реформування без прийняття відповідного Закону. У свою чергу експерти Проекту ЄС "Профілактичні та первинні заходи охорони здоров'я України, Києва та ряду областей" поінформуювали про шляхи підвищення економічної ефективності охорони здоров'я та механізми впровадження сімейної медицини як однієї із пріоритетних у реформуванні сучасної системи охорони здоров'я.
Для обговорення були запропоновані такі питання:
- Доступна і якісна медична допомога - нагальна вимога сьогоднішнього дня
- Міністерство охорони здоров'я - стратегія реформування
- Закон про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування - що він дасть і що можна робити без нього?
- Складові реформування: підвищення ефективності наявних фінансових та управлінських ресурсів
- Перешкоди на шляху реформування охорони здоров'я
- Що дасть реформування охорони здоров'я: пацієнтові, лікарю, державі?
В роботі круглого столу взяли участь заступник міністра охорони здоров'я Володимир Загородній, начальник відділу нормативно-правового забезпечення медичного страхування Людмила Підгорна, начальник управління первинної медико-санітарної допомоги Василь Михальчук, Голова секретаріату Комітету ВР з охорони здоров'я, материнства і дитинства Віталій Черненко, представники Світового Банку, Центрального комітету профспілки працівників охорони здоров'я, органів місцевої влади, наукових інституцій (Валерія Лехан, Дніпропетровська державни медична академія, Ніна Гойда, КМАПО, Борис Рогожин , ХМАПО)
Учасниками круглого столу констатували, що в Україні існує значний дисбаланс в доступності та якості надання медичних послуг різним соціальним верствам населення, що спричиняє соціальну напругу. Реформа системи охорони здоров'я вже розпочалася з реорганізації первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини. Діюча нормативно-правова база в країні дозволяє розпочати реформи, хоча і потребує вдосконалення. МОЗ України не має достатніх економічних та правових механізмів широкомаштабного реформування галузі.
Також було висловлено спільну думку щодо доцільності створення Координаційної ради при Кабінеті Міністрів України з питань охорони здоров'я.
 |
GVG/CII/
EPOS |
|
|
This project
is funded by the European Union
Delegation of the
European Commission to Ukraine, Moldova and Belarus
10 Kruhlo-Universytetska St, Kyiv, Ukraine, 01024
Tel: +38 (044) 462 00 10
Fax: +38 (044) 462 09 20
|
A project implemented
by GVG/CII/ EPOS
Project office Kiev
59-b, 40-letiya (sorokaletiya) Oktyabrya prospect
Kiev local clinic hospital 10
Tel.: 380-44-265-32-83
380-44-257-24-42
Fax: 380- 44-257-36-76
www.healthfin.kiev.ua
|
This project is funded by the EUROPEAN
UNION.
The European Union numbers 25 Member States: 25 different
nations deter-mined to shape their future closely
together. Over a period of enlargement of 40 years,
they have, together, built a zone of peace, stability,
progress and solidarity. The European Union is a model
for overcoming conflict and promoting reconciliation
through close co-operation to achieve common goals,
while respecting national sovereignty and territorial
integrity. But the EU is not focused on itself: its
ambition is to share its achievements and its values
with countries and peoples beyond its borders. The
European Commission is the EU's executive body.
|
|