ІТ технології – це сучасні електронні засоби документообігу з використанням комп ’ютерного обладнання. Допомагають оптимально визначити структуру лікувального закладу, правильно організувати процес планування бюджету та контроль за його виконанням, сприяють економії коштів (до 20%) та підвищенню якості надання медичних послуг.

Впровадження нових інформаційних технологій у системі охорони здоров'я допоможе зберігати статистичну інформацію про захворюваність населення, надання медичних послуг, формувати необхідні звітні форми, надасть можливість оптимізувати процес роботи, документообіг та скоротить час роботи медичного персоналу з медичною та бухгалтерською документацією .

Запровадження ІТ технологій в пілотних регіонах проекту.

Мета і завдання створення інформаційної медичної системи для пілотних регіонів проекту “ Фінансування та управління у сфері охорони здоров ’ я в Україні ”

Мета - інформаційна підтримка процесу перебудови системи менеджменту у сфері охорони здоров’ я пілотних регіонів

Завдання:

  1. створити персоніфіковану базу даних пацієнтів на основі електронного медичного документу
  2. підтримувати ведення електронних медичних документів, де буде відображено шляхи руху пацієнта при наданні йому медичної допомоги;
  3. підтримувати систему розрахунку собівартості медичих послуг
  4. підтримувати бухгалтерську діяльність медичного закладу;
  5. створити єдиний інформаційний простір для закладів охорони здоров’ я (від первинного рівня до Міністерства охорони здоров’ я України)
  6. аналіз якості медичних послуг

Результат и запровадження інформаційної системи у пілотних регіонах за 9 місяців

1. ре-інжиніринг системы документообігу районних відділів охорони здоров’ я, центральних районних лікарень, обласних лікарень, Житомирського обласного медичного консультативно-діагностичного центру

2. встановлено локальну цифрову мережу , сервери і комп’ютери в Попільнянському та Золочівському районних відділах охорони здоров’я, у центральних районних лікарнях, Житомирській та Харківській обласних лікарнях, в обласних інформаційно-аналітичних центрах, Житомирських обласних медичному та консультативно-діагностичному центрах, в управліннях охорони здоров’я Житомирської та Харківської обласних державних адміністрацій

3. проведено персональне навчання з усіма користувачами у районних відділах охорони здоров’я, центральних районних лікарнях, управліннях охорони здоров’я ОДА, в обласних лікарнях та інформаційно-аналітичних центрах, Житомирських обласних медичному та консультативно-діагностичному центрі та у Міністерстві охорони здоров’я України

4. Систему запроваджено:

  • ЦРЛ - бухгалтерія, аптека, статистика, швидка допомога, амбулаторії сімейних лікарів
  • Обласні лікарні – стат.відділи поліклініки, орг-метод.відділи

Переваги використання ІТ технологій у роботі лікаря:

Ефективне планування робочого часу

Швидкий пошук потрібної інформації

Зменшення часу на реєстраційні записи під час прийому

Зменшення часу на формування облікових форм

Зменшення часу на формування звітності

Покращення надання медичної допомоги населенню

Раціоналізація документообігу

Управління інформацією про пацієнтів

Ключовий елемент програмного забезпечення для управління інформацією про пацієнтів – база даних про пацієнтів/робочі показники, де зберігаються дані про всі відповідні події щодо різних пацієнтів. Розподілена база даних про пацієнтів містить медичні виписки пацієнтів. Такі профілі будуть включати в себе короткі дані про діагнози/виписування пацієнтів із застосуванням погодженої системи кодів для хвороб й інших відповідних клінічних категорій. Вона також формує головний індекс пацієнта для відомчих і внутрішніх систем медичного обслуговування (лабораторія, зображення).

Основна функція - реєстрація стаціонарних і амбулаторних хворих, включаючи ідентифікаційну інформацію про пацієнтів, дані про прийом, переміщення й виписування, медичні дані й обсяги послуг, що можна потім буде пов'язати з даними про ціни на послуги, коли такі дані стануть доступними.

Програмне забезпечення для управління інформацією про пацієнтів забезпечує можливість клінічного управління й он-лайн доступу до даних про пацієнтів через звичайну робочу станцію для аналізу її використання й для планування. Воно також обслуговує інформаційні потреби місцевої й регіональної адміністрації в медичній й економічній статистиці, а також при системі медичного страхування.

Мета системи полягає в тому, що, оскільки інформація про пацієнтів є доступною медичному й сестринському персоналу, демографічні й медичні дані можна отримувати з єдиної бази, й персоналу немає потреби в тому, щоб копіювати й діставати інформацію про пацієнтів з різних джерел. Крім цього, якщо діагноз вводиться безпосередньо медичними робітниками, покращується точність клінічної історії й кодування.

Програма збирає, оновлює та зберігає всі необхідні робочі показники, пов'язані зі стаціонарними й амбулаторними пацієнтами, для статистичного аналізу, підготовки рахунків та обрахунку вартості. Протягом одного клінічного випадку реєструються різні заходи й трансакції. Комп'ютери зазвичай розташовані в реєстратурі, палатах, амбулаторній частині, поліклініках, амбулаторіях, в економічному та статистичному відділеннях.




В рамках реалізації Проекту розпочалося провадження інформаційних систем у пілотних регіонах. В період з14 квітня по 4 травня 2005 року було доставлено ІТ обладнання в м. Харків та в Золочівський район

Виходячи з завдань пілотного проекту інформаційна система повинна виконувати наступні функції:

  • підтримувати медичний реєстр населення району;
  • підтримувати ведення електронних медичних документів, де буде відображено шляхи руху пацієнта при наданні йому медичної допомоги;
  • підтримувати систему розрахунку вартості медичного обслуговування на основі класифікатора медичних послуг та узгоджених тарифів на них;
  • підтримувати бухгалтерську діяльність медичного закладу;

Впровадження нових інформаційних технологій у системі охорони здоров'я допоможе зберігати статистичну інформацію про захворюваність населення, надання медичних послуг, формувати необхідна звітні форми, надасть можливість оптимізувати процес роботи, документообіг та скоротить час роботи медичного персоналу з медичною та бухгалтерською документацією.

Золочівська ЦРЛ отримала:

  • 12 персональних комп`ютерів (ПК),
  • 2 модеми,
  • 10 принтерів,
  • 2 сервери

Золочівська райдержадміністрація отримала:

  • 2 ПК,
  • 1 модем,
  • 1 принтер

Районний відділ ОЗ отримав:

  • 1 ноутбук,
  • 12 ПК,
  • 2 модеми,
  • 3 принтери,
  • 1 сервер

Амбулаторії та ФАПи Золочівського району:

  • 5 ПК,
  • 5 принтерів

Управління охорони здоров`я Харківської облдержадміністрації отримало:

  • 2 ноутбуки,
  • 3 ПК для фінансового відділу
  • 4 принтери
  • 1 модем

Обласна Харківська клінічна лікарня :

  • 1 модем,
  • 1 ноутбук;
  • 5 ПК
  • 2 принтери;

Учбовий центр отримав:

  • 6 ПК,
  • 1 принтер

Обласний ІТ центр

  • 1 ноутбук,
  • 8 ПК,
  • 1 сервер,
  • 7 принтерів.

- огляди ЗМІ