Віра ФАЗЛЄЄВА, "Ваше здоров'я"

Впровадження обов'язкового медичного страхування в Україні як системи соціального захисту населення і додаткового джерела фінансування охорони здоров'я стало темою обговорення чергового "круглого столу" який зібрав представників державних закладів, професійних об'єднань, страхових і асистуючих компаній та медичних закладів.

Виступаючі зійшлися на тому, що охорона здоров'я в Україні перебуває у глибокій фінансовій, матеріальній та організаційно-структурній кризі. Реальне бюджетне фінансування державної системи охорони здоров'я недостатнє, що ставить її на межу виживання. Для населення України медична допомога стала платною в умовах нерегульованих та неконтрольованих з боку держави цін на медичні послуги за відсутності належної якості медичного обслуговування.

Чому не спрацьовують реформи медичної галузі? Це питання пройшло рефреном у виступах працівників, зацікавлених у реформах державних та недержавних структур. Насамперед через відсутність належної законодавчої бази, яка б відповідала реаліям сьогодення, економічних ринкових механізмів реформування галузі, через невизначеність понять: "медична допомога" і "медична послуга", ментальність населення (не може відмовитися від безплатної медицини) тощо.

Учасники "круглого столу" одностайні були в тому, що потрібно об'єднати зусилля всіх зацікавлених структур з метою створення діючої системи медичного страхування населення України відповідно до державних гарантій надання медичної допомоги згідно з Конституцією України.

На думку голови постійної комісії з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення, головного лікаря КМКЛ № 1, заслуженого лікаря України Михайла Салюти, реформування медичної галузі необхідно здійснювати поступово та еволюційно вводити в систему обов'язкового медичного страхування населення України з паралельною підготовкою системи охорони здоров'я (введення контрольованих ринкових відносин у разі надання медичних послуг, підтримання економічної конкуренції між медичними закладами тощо), що в цілому сприятиме підвищенню якості обслуговування населення держави і наближенню його до світових стандартів.